31 December 2010

Will Be Missing THE BABIES.

New Year?
tido kat rumah.
Bendera Jepun.
Thanks uh.

New Year?
tidak lagi study.
mengalah.
Malas.

Aku akan rindu Kuala Lumpur, Bandar Metropolitan.
dan, tentunya, aku akan rindu kawan kawan baik aku,
The BabiES.
mula dengan,


Amy Tuanputerii.



Paling comel di hati aku.
aku sayang gila dekat minaa ni.
sangat sangat!
dia suka dan duka aku.
dia tau semuanya tentang aku.
dia SUNLIGHT aku.

i love you, amytuanputerii.


Shazlina Gomez.


Paling cun.
sayang kat minaa sekor ni jugak.
dia sangat gila gila.
suka buat benda pelik pelik
suka buat aku happy.
ketawa.
rindu nak nangis dengan dia.
be strong, sayang

i love you, shazlina gomez.


Yana Augus.



Paling Hot.hehe.
dia ni bajet Megan Fox. haha.
Matang dalam selesaikan masalah.
dia ni lagi suka buat benda pelik.
tapi hanya kami aja tau.
hehe.
aku rindu bunyi babi kau,weh. haha

i love you, yana augus.




These three is the best of the best of the best of mine.
aku tak tau mana lagi nak carik kawan macam dorang ni.
aku sayang gila kat korang.
andd, aku rindu gila gila kat korang skang ni.

nn, aku rindu B-15-5.
rumah yang banyak meninggalkan kenangan
ketawa, menangis, jerit jerit, buat aksi aksi panas, gurau gurau.
semuanya. aku rindu.
aku tak tau sampai bila aku mampu hidup tak ada kau orang kat sini :((


perasaan aku skang ni:
aku rasa nak lari ke kl aja skang ni
aku nak duduk dengan kau orang.
layan kerenah kau orang.
aku rindu gila kat kau orang.
tak pernah aku rasa macam ni :(
sumpaa.


To The Babies.

study elok elok
this is final sem.
pls, take care of yourself.
jangan lost lost lagi.
jaga diri elok2 okay?
sorry and thanks for everythingg.
i love you guys so much!













dfanheartcore.
*crying

27 December 2010

Lain Macam Sikit.

Bukan tak gembira.
gembira. sangat.
tapi.
macam lain sikit.
something wrong somewhere
atau bahasa ibunda nya
ada sesuatu yang tak kena.

orang tu happy.
orang ni happy.
orang sana happy.
orang sini happy.

alhamdulillah.
Thank GOD :))

hidup macam telur.
sabar aja lah.
santai terus.



pungkok masih sakit
akibat berbasikal di singapura
bersama sama teman tercinta di Johor Bahru.
sayang mereka!
Thanks uh!
balik demam terus.
padan muka.
nampah sangat tak ada stamina.

go dfan, go dfan!!

haha.


New Life will begin.

Past is still the past.
Lets think about future without looking on the past.

santai teruss!






dfanheartcorejyeah!

25 December 2010

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu



mengapa kau pergi, mengapa kau pergi
di saat aku mulai mencintaimu
berharap engkau jadi kekasih hatiku
malah kau pergi jauh dari hidupku

menyendiri lagi, menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
di saat aku terbangun dari tidurku

reff:
aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencintai dirimu
aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencinta

menyendiri lagi, menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
di saat aku terbangun dari tidurku

repeat reff

semoga engkau kan mengerti tentang perasaan ini
maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta (indahnya cinta)
maaf sungguh ku tak bisa (tak bisa) untuk kembali padamu
maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta

repeat reff

aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencinta

Okay ke tak Okay?

Betul ker ni?
eh, macam tak percaya aja.
ishh! takkan lah boleh macam tu aja?
macam kelakar.

haha!
gelak kuat kuat jom!

hipokrit!
pergi mati.

tak tak.
bukan senang lah.
orang gila aja cakap senang.
sebenarnya susah.

oh oh,
ya, mungkin bagi kau dan kau senang lah
tapi bukan bagi aku.
sebab?
entahlah.
Tuhan kurniakan aku lain dari yang lain kot.
agak rare lah macam tu.

haha!
nak gelak kuat kuat lagi.




eh, kau.
ya, kau.
bukan kau. tapi kau.
buat lah macam mana kau nak buat.
aku tau apa yang aku buat
takyah nak buat buat sangat okay?
kita santai terus.

tapi tapi,
aku macam rindu kau.
tu pasal nak keluar aja kerja
sebab taknak ingat kau.
boleh kan aku buat macam tu?
alaaa, boleh laaa.
pleaseee.
takkan kau nak tengok aku teringat kat kau aja
sedangkan kau tak ingat kat aku pun.

haha!
aku rasa gelak kuat kuat ni tak pernah habis!






eh, kau.
terima kasih banyak banyak buat macam ni.
:)




Dr. Love.
aku rindu kau. banyak ni nak cerita :(




















dfanheartcore.

23 December 2010

HAHA. Gelak kuat kuat!

16 Kali

Lebih 16 Kali aku suka kat kau.
Lebih 16 Kali aku sayang kat kau.
Lebih 16 Kali aku senyum sebab kau.
Lebih 16 Kali aku gelak sebab kau.
Lebih 16 Kali aku teringat kat kau.
Lebih 16 Kali aku tersengih sengih ingatkan kau.

Lebih 16ribu Kali aku fikir betul ke apa yang aku buat ni
Lebih 16ribu Kali aku fikir aku ni bangang ke nak suka kau
Lebih 16ribu Kali aku fikir patut ke aku suka kau
Lebih 16ribu Kali aku fikir yang aku ni tak setaraf kau
Lebih 16ribu Kali aku fikir yang aku ni hanya tempat 'rebound' kau
Lebih 16ribu Kali aku fikir untuk sedapkan hati aku

Lebih 16juta Kali hati aku terusik dengan sikap kau.
Lebih 16juta Kali hati aku jerit kegembiraan sebab kau
Lebih 16juta Kali hati aku tiba tiba sedih bila fikirkan kau
Lebih 16juta Kali hati aku menangis sebab kau
Lebih 16juta Kali hati aku tak senang bila teringatkan kau.

Terlebih lebih Kali aku cakap aku nak menyerah, tapi tak boleh jugak.
apa benda ni ah?


Come Fucking on lah, dfan!











Tuhan, tolonglah kasi aku petunjuk sikit.
aku dah tak boleh tahan dah.





dfanheartcore.

Macam mana?

Macam mana nak lupakan apa yang kita fikir?
Macam mana nak lupakan apa yang sedang berlaku?
Macam mana nak lupakan segala perasaan yang ada?
Macam mana nak lupakan harapan kpd seseorang?

Itu lah persoalannya.

Mintak maaf banyak banyak.
susun 20 jari mohon ampun.

Bertepuk sebelah tangan.
mungkin.
Bermain dengan api.
mungkin.
Menunggu bulan jatuh ke riba.
mungkin.

dah boleh gerak dah doh.

dfan,
kau dengar sini okay.
kau tak akan happy.
sampai bila bila.
dengar la cakap aku.
kau tak akan happy.
TAK AKAN.

ok.
FINE.
aku tau.
jadi? apa harus aku buat?
tamatkan riwayat hidup aku?
tak bersyukur betul

sejak bila aku lemah?
macam pantek.
boleh pergi mati sana, dfan.
pergi pergi!

tolonglah weh.








Need my Dr.Love right now!
I really do!!!







dfanheartcore.

21 December 2010

White Flag, White Flag!

Menyerah tak semestinya kalah.
tapi aku rasa aku dah memang kalah.
aku menyerah dan aku kalah.
jadi, nama nya, menyerah kalah. tak gitu?

boleh tahan bangang aku ni kan.
memang.
baru tau?

dfan, come on.
get off from all these shits.

blah blah blah!

tapi nak buat macam mana?
aku suka dia.
aku dah mula sayang dia.

bodoh bodoh bodoh
bodoh standard 16 kali sial aku ni!


sedih
tipu kalau aku cakap aku tak sedih


satu hari ada 24 jam
tapi aku fikirkan dia 26 jam.
macam mana tu?

Beggin.
meremang segala rerambut yang berada atas badan aku ni.
macam ada magnet.
kenapa entah dengan lagu tu.
oh, oh.
dah ingat.
sebab aku teringat aku tengok video dia dance lagu tu.
jatuh cinta aku.
fak lah!
dfan dfan.
kau cari penyakit,
kau cari ubat dia sendiri.


hati dan perasaan.
buang jauh jauh!
jauhhhhhh sekali.

dah 16juta kali cuba.
masih tak berjaya.
sayang betul aku kat dia.
jangan buat pelik kau kat sini lah,dfann!






Happy sekejap sekejap buat apa.
macam gampang.










dfanheartcore.

Hanya Kerana Kerusi.

Kuala Lumpur, Bandar Metropolitan yang penuh dengan pancaroba dan propaganda dunia.


HARI PERTAMA.


"abang, bangun. hantar adik pergi larkin. umi suruh datang KL. cepat la. nanti sampai lambat."

sambil tengok cermin. duduk dalam bus je pun
bergaya gaya nak pergi mana.
umi suruh. terima kasih umi tercinta.
rebong sial. tak cukup tido.
terima kasih jugak lah mata.

"kau amek lah duit ni, pandai pandai lah"

sambil menghulur rm10.
aku dah bergaya ni. takkan nak jalan kaki tengahari buta naik carik cab transit ke Taman Johor untuk amek bus.
shits. ahh, buat bodoh sudah.
mulut orang kan. biarkan aja.

"adoii. segan pulak aku budak budak taman ni tengok. bergaya gaya jalan kaki jugak."

sambil jalan kaki
bawak beg dua. satu Pink, satu Leapord Print.
nasib baik tak berat.
shits lah. Earphone rosak.
kalau tak boleh cover line dengar mp3.
takpe. Plan B ada.
keluarkan handphone,
buat buat msg.
padahal tak ada credit.
naiss!

"mana teksi ni!"

sambil control comel tepi jalan.
padahal ketiak dah basah.
kepala lutut dah menggigil.
masa aku nak naik teksi masa tu lah kau tak ada.
silakak.

"mana pulak bus ni. semua ke bandar aja. bila nak ada ke larkin."

sambil control comel lagi.
tapi kali ni kat bustop.
ego. taknak duduk.
padahal lutut macam manusia bila baru keluar swimming pool.
menggigil.
padan muka kau dfan.

"Bus pukul 3 ke KL."

sambil terpanar.
siol la. sejam lagi.
tak apa lah. chill dulu.

"Biar tak cantik, Jangan sombong"

bodoh punya ulat ulat sampah masyarakat majmuk.
tapi Thanks jugak.
puji aku cantik.
aku memang sombong.
jadi? ada bulu hidung kau terbakar?
tak ada bukan?

"Double Cheese Burger 1set."

sambil makan, sambil tengok orang.
macam macam ragam. nak tergelak aku.

"Pom Pom Pom Pom"

sambil ada pakcik terlompat lompat.
ada orang main mercun dalam terminal.
tak ada sekolah ke bang?
kang buat nya ada makcik makcik yang ada heart attack?
dah satu hal lagi aku kene jadi saksi kejadian.
tak tau ke aku nak pergi KL?

"KL, kak? Teksi kak?"

sambil ulat ulat sampah masyarakat majmuk versi Bukit Jalil pulak.
aku naik tren lah. oldschool sikit!
padahal tak ada duit. haha.

"pergh! selamba je nyonya ni korek idong depan aku."

sambil nyonya tu kesat kat seluar dia.
bapak pengotor sial!
nak muntah. cover cover.
telan balik muntah aku. haha!

Tamat kisah hari Pertama.





HARI KEDUA.


"Student lah!"

sambil berlari lari anak ayam masuk kolej.
rushing.
kecoh punya guard.
dengan aku pakai baju kurung purple, pakai kasut Vans biru.
memang naiss!
bodoh. tak suka buat kerja rushing!

"Nak amek cheque"

sambil abang abang staff tu buat bodoh je dengan kedatangan aku.
babi betul.
ingat aku ni patung comel yang bernyawa ke?
datang situ semata mata untuk tunggu kau orang.
tak tau ke masa itu emas yang tak boleh digadai.
maknanya lagi mahal dari emas betul.

"Eh, ni kerusi sini lah!"

sambil aku cakap kat dia balik

"ak alah, pasal kerusi pun nak bergaduh."

sambil mamat dua ekor tu bengang kena sound dengan aku.
padan muka.
macam pantek.
padahal aku dah amek kerusi tu dulu.
lawa je aku susun.
dia bantai amek pulak masa aku nak duduk
kalau aku dah duduk tu, memang aku letup muka dia.
bodoh.
pasal kerusi pun kau nak gaduh dengan aku.
memang tak lah aku nak layan.
apa lah susah sangat jalan amek kerusi lain.


jangan kau ingat kau pakai koporat
aku tak boleh nak rembat.
aku memang perempuan
tapi aku bukan pondan.
kau jangan buat sesuka hati.
nanti makan diri.

style kan aku punye pantun 6 karat? eh, kerat.


Tamat kisah hari Kedua.





kau rileks one corner
aku pergi carik 16 kerusi untuk baling kat muka kau.










dfanheartcore.

19 December 2010

Semangat Kembali Pulang.

Happy.
sangat sangat.

thanks to kau.
sayang kau lebih lah weh!

kelakar lah dunia ni.
haha.








dfanheartcore.

Grenade - Bruno Mars

Easy come, Easy go
That's just how you live oh
Take, take, take it all
But you never give

Should have known
You was trouble
From the first kiss
Had your eyes wide open
Why were they open?

Gave you all I had
And you tossed it in the trash,
Tossed it in the trash you did (just like your balls)

To give me all your love
Is all I ever asked
But what you don't understand is

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for you baby
But you won't do the same


No, no, no, no
Black, black, black and blue
Beat me till I'm numb
Tell the devil I said "hey" when you get back to where you're from
Mad woman, bad woman,
That's just what you are, yeah,
You'll smile in my face then
Rip the brakes out my car

Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, yes you did
To give me all your love
Is all I ever asked
Cause what you don't understand is

I'd catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for you baby
But you won't do the same


If my body was on fire, ooh
You' d watch me burn down in flames
You said you loved me you're a liar
Cause you never, ever, ever did baby...

But darling I'll still catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I'd jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for you baby
But you won't do the same.


No, you won't do the same,
You wouldn't do the same,
Ooh, you'll never do the same,
No, no, no, no



18 December 2010

Putaran Dunia.

Pusing pusing muka kau.
pusing pusing lagi muka kau.

tanya orang sini kawan kau.
tanya orang sana, bau bau bacang rupanya.

haha.
putaran dunia.
macam besar kan.
tak lah.
kau tau apa?
kecik je dunia ni.
kalau tak caya, kau bukak je facebook
haha.
lepas tu cari apa yang tersirat dari yang tersurat.
kemudian dengan perlahan kau memahami apa erti dunia.

buat jahat tak akan kemana.
ke laut jugak cerita dia.
akhirnya kau akan jumpa jugak tempat asal kau.

orang kata
hujan emas di negeri orang.
hujan batu di negeri sendiri.
lebih baik di negeri sendiri.
(tak ada kene mengena pun)
haha.

ala,
kau rileks aja.
kalau dah takdir, takdir jugak lah katanya.
kau chill aja.
aku tak banyak cakap punya.
aku senyap, aku lihat, otak ligat.
chill bukan?

aku tak kesah apa orang nak cakap tentang aku.
biarkan aja.
biarkan aja.
mereka memang macam tu.
mulut mulut.
kalau boleh distapler, aku orang pertama yang buat.
masalahnya tak boleh.
so, jalan terbaik adalah
biarkan aja.

akhirnya,
apa yang kau cakap, kau buat.
apa yang kau lihat, kau jilat.
biarkan aja.











aku rindu kau, bodoh.
tak reti nak balik ke pe. hesh.














dfanheartcorejyeah!

17 December 2010

Sampai Kapan - Malique & D'Essential feat. Camelia.

menantikanmu dalam jiwaku
sabarku menunggu
berharap sendiri
aku mencoba
merindukan bayanganmu
karena hanyalah bayanganmu yang ada

hangat mentari dan terangnya rembulan
mengiringi hari-hariku yang tetap tanpa kehadiranmu
indahnya pelangi yang terbit kala sinar matamu menembus relung hatiku

pantaskah diriku ingin mengharapkan
suatu yang lebih dari hanya sekedar perhatian
dari dirimu yang kau anggap biasa saja


atau mestikah ku simpan dalam diri
lalu kuendapkan rasa ini terus selama-lamanya

diriku cinta dirimu
dan hanya itulah satu
yang aku tak jujur kepadamu
kuingin engkau mengerti
mungkinkah engkau sadari
cinta yang ada di hatiku
tanpa sepatah katapun ku ucapkan padamu

oh sayang
dapatkah aku memanggilmu sayang

sampai kapan
akupun tak sanggup tuk pastikan
kudapat memendam seluruh rasa ini

dengarlah jeritan hatiku untukmu oh
dan aku ingin engkau mengerti apa yang dihatiku
sanubariku kita kan berdua selamanya












Favourite song.
Tidur terbaik doh dengar lagu ni.
feel habis!




santaii.
dfanheartcorejyeah!

16 December 2010

Menusuk nusuk!

susah nya aku nak happy.
adoii.
ape lah nasib.
dah betul betul happy.
tapi sekejap je.
datang dan pergi.
dah macam lagu "Kau datang dan pergi, Oh begitu saja"
Shits la.

Lagi sekali aku buat silap.
dfan, dfan.
siapa lah suruh kau menggatal dfan oii.
bukan calang calang lagi.
haa, amek kau obat.
padan muka kau.
gelak ramai ramai jom!
hahahahahahhahahahahahhaha!


tapi,
nak buat macam mana.
aku dah suka dia.
kau nak suruh aku bunuh diri ke nak stop perasaan ni?
haihh, mmg lah kau suka dia bodoh.
tapi kau kene pikir dia pulak.
kau jangan jadi lembab la dfan
COME FUCKING ON.
move on lah.
eh, senang senang, kau tak payah la carik jantan.
kan senang.
takde lah kau hidup macam sayur terbengkalai mcm ni!
bodoh punyer dfan.





Chill, chill.
JANGAN GELABAH SANGAT LAH dfan.








dfanheartcoreyaw!

Sabar itu Separuh daripada Iman.


ini ialah Chip and Dale.
aku sangat suka bende ni.
dari dulu dulu.
teringat masa kat spore.
aku paksa exbf aku belikan benda ni.
tapi dia kata.
"ish! awak dah besar kan. tak payah la nak anak patung"
haihh. hampa je.

tapi kat sini bukan aku nak btau bende ni.
aku just nak cakap
betapa sabar nya aku akan tunggu chips tu.
haha.
santai terus dfan.
JANGAN GELABAH!
haha

Kepala Hotak yang Berjambul Jambul.

Aku tak kisah kau siapa
apa pangkat kau
apa darjat kau

sikit aku tak goyang.
bulu bulu yang ada kat tangan aku takkan gugur pasal kau.
kau jangan ingat kau besar
aku takut.
tu haa, Atas tu. LAGI BESAR.
take note.

Come on lah.
kalau tak, cakap tak.
kalau ye, cakap ye.
aku bukan tunggul
aku bukan batu.
aku bukan tugu negara

aku ada hati dan perasaan
tak salahkan perasaan aku ni?
Tuhan da kasi.
aku bersyukur je lah.
takkan aku nak buang perasaan yang Tuhan dah kasi kan?

kau tak ada hak nak halang aku.
kau tak ada hak nak bilang aku macam macam.
jangan lah buat perangai bukan bukan kau.
aku rimas.
semak.

eh, kau.
ketepi sikit boleh?
aku tak nampak.
kau semak sangat kat sini.
menghadang penglihatan aku.
haa, kan bagus macam tu.
tak ada lah aku nak mengadap kau je kan.
chill aja.














U, u.
rindu lah :(












dfanheartcore.

Bila Bosan.

dfanheartcore.



Bila Bosan (1)



Bila Bosan (2)



Bila Bosan (3)



Bila Bosan (4)
Love ini berwarna purple.
Trimas, Umi :)
LOVE YOU.
andd, Love awak juga.



Bila Bosan (5)








Ini lah contoh kebosanan yang melanda dalam diri.
Terima Kasih.




dfanheartcore


Drowning In My Own World.

There is something inside me that no one knows.
There is something beside me that no one could know.
There is something near me that only He knows.

I'm being my self.
I'm being my fucking self.
I'm not being you.
or you either.
It's me.
It's me who created myself.

Sincerity.
How could i express it?
While the others don't bother it?
I've tried to be damn sincere to everyone.
But, still, there someone who doesn't care.
How could i show it?

Pensive.
I'm drowning in my own world.
I'm lost in my own dream.

It's not about them
It's about you.
It's all about you.

Oh, GOD.
please.
give me some strength for me to wake myself up.
Please, GOD. Please.
I'm begging you.


















dfanheartcore.

14 December 2010

Mata oh, Mata.

Hai la Mata,
kenapa lah kau tak ngantuk wahai Mata.
kau tak reti nak tutup ke Mata?
haihh.


haa, ni lah masalah aku
walau di mana ceruk pun aku berada,
mata aku tetap tak boleh nak tido awal.
Terima Kasih lah, mata dfan.
memang terbaik!
100% fresh from oven

tapi menyampah jugak
bila aku tak boleh tido
mula la buat benda yang merepek
seperti;
mengait baju
mengemop tandas
menyidai pakaian dalam
memancing sotong
meleraikan tali kasut
mengail mata kail
dan sebagai nya.

bukan apa,
aku pun tak tau penyakit apa aku ni.
nak kata darah tinggi, tak jugak
apatah lagi lemah pundi kencing.
insomnia mungkin.

yang paling aku tak suka,
bila waktu waktu azan nak berkumandang mcm ni lah,
haaa, masa dan saat tu lah,
aku rasa nak merepek.
ha, ini lah buktinya.
apa yang aku taip pun aku tak tau.
kau orang tau?
haa?
tau?
wah wah! terror gila korang ni!
lebih tau dari aku tau.
hahahah!


apepun,
Selamat Pagi, MALAYSIA.








dfanheartcorejyeah







p/s: rindu rindu. ish, bahaya lah perasaan aku ni!

786 Alhamdulillah, Syukur

hahaha!
gelak kuat kuat jom!
hobi aku memang gelak
jom bergelak dan berdekah.

gelak boleh hilang kan stress
gelak boleh hilang kan masalah
gelak boleh hilang kan kesedihan
gelak adalah segala galanya.

dfan, bertenangg, bertenangg.
aku tau kau happy sekarang ni dfan.
tapi ingat.
bak kata nonoy, hidup ini umpama telur.
sekejap kat atas, sekejap kat bawah.
mungkin sekarang giliran aku di atas.
kan?
tapi takpe,
ape pun, kita kene terima dugaan Tuhan tu dengan tabah dan sabar.
jyeah!


Weh, gila
kau tau tak yang kau ni gila?
gila gila tau tak.
kau buat aku gelak
buat aku happy
buat aku senyum
buat aku berpikiran
buat aku semua la.
trimas, awak.
sayang kau banyak banyak doh!
:)




kawan kawan di johor bahru
aku tak sabar nak lepak dengan kau orang.
rinduu!
nanti kita lepak gelak gelak okay?
sayang kau orang!





dfan,
bertenang okay?



Chipsy!
rindu u lah bongok!!!
rindu nak pukul u.
HAHA!







dfanheartcoreyaw!

Hey Ho, Lets Roll.

Johor Bahru


aku sudah di johor bahru.
sampai bila?
selama lamanya mungkin
ya, mungkin.

rindu.
ya, rindu semuanya.
rindu disana disana dan disana.

tetapi,
aku juga rindu yang disini.
ya, disini,
do johor bahru ini.

jangan risau.
rileks aja.
aku sayang semua kawan kawan aku lah.
tak kira kau di kuala lumpur, damansara, johor
atau pun zimbabwe sekalipun
semuanya di dalam hati aku okay.

chill aja.
tak payah nak touching lebih sangat okay kawan kawan.
:))







hey,chips.
rindu lah.
bangangg!





dfanheartcore.

Hello, Chipsy Chips!

video

Lagu ni untuk u lah gila.
penat i amek video ni haa.
sakit anak tekak i.
nah, ni lah hasilnya.

Take care, Chips.

12 December 2010

Al-Ikhlas.

Ya Allah.
happy nya aku!
aku rasa ni kali pertama aku happy mcm ni
lepas dari kejadian yang menyakitkan berlaku tiga bulan lalu.
Terima Kasih!

Terima kasih sebab datang semalam :)
memeriahkan majlis yang tak dirancang.
aku suka kau tau?
suka gila!
kau kelakar :D
aku penat gelak duduk dengan kau.


hey hey
si purple.
aku nak balik jb dah ni.
kau take care ye kat sini.
jaga diri elok2.
nanti kita ketemu lagi ya!


kepada kawan kawan disini semuanya
kenal korang tak menyesal punya
kau orang tau siapa kau orang
thanks for everything
You guys are the another best new chapter in my life
sayang korang banyak banyak!
thanksss!









walaupun sedih nak balik jb
tapi aku akan rasa tak sabar untuk datang sini balik





dfanheartcorejyeah!



09 December 2010

Hello Stress :)

baiklah.
terima kasih STRESS
sebab datang singgah dalam hidup aku.
terima kasih banyak banyak.

ooh, tidak.
aku tidak menyalahkan sesiapa di antara kamu dan kamu
tidak jugak di antara kalian dan kalian.
ya,
ini semua datang dari diri aku sendiri.
datang dari cara aku sendiri.
terima kasih dfan.
terima kasih banyak banyak.

aku mahukan itu
aku mahukan ini
aku mahukan semuanya
walaupun aku tahu aku tidak akan dapat semuanya.
ahh, yakin boleh kononnya.
persetankana itu semua.
lahanatt.

kau bodoh, dfan.
kau bodoh!
padan muka kau.

aku tidak bermaksud nak hampakan bonda
aku tidak bermaksud nak hampakan ayahanda
aku tidak bermaksud nak hampakan semuanya
tetapi ternyata,
jalan yang aku pilih ni
jalan yang hitam
bukan putih.
ya, hitam
hitam pekat.
macam kopi.
tau bukan?
salah semuanya
semuanya songsang.
pergi mati semuanya
pergi mati semuanya
pergi mati semuanya
haa, sekarang, apa pula?
aku yang sepatutnya pergi mati.

semua nya belum terlambat dfan
semua nya belum lagi terlambat
tapi sebenarnya semua sudah terlambat.
tidak ada yang tercepat.
bodoh kau dfan!
bodoh!
kau memang anjing!


apa perlu aku buat?
bersabar?
bersabar?
dan terus bersabar?
haha.
kau buat aku gelak dfan
aku mahu ketawa berdekah dekah
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
pandai kau melawak dfan.
pergi mati semuanya!











dfanheartcore!

04 December 2010

Family Tree Friend

yes,
i do admit
i'm having so much fun with my friends.
so-called families.
they are great!
thanks guys!

tak best la pakai bahasa inggeris.

mereka mereka ni banyak menolong aku
masa susah
masa senang
masa kusut
masa serabut.
dan ya, aku sayang mereka.

walaupun aku tak ada 'kekasih hati' (auw!)
mereka mereka ni lah tempat aku bergantung
bermanja
bermesra
aku sayang mereka

inilah kawan
yang ada waktu kita perlukan mereka
inilah kawan
yang memberi sokongan kepada kita
inilah kawan
yang memberi semangat kepada kita

bukan
yang menikam kita dari belakang
bukan
yang menghentam sesama sendiri
bukan
yang hilang ketika kita susah

ya,
kawan
terima kasih kawan kawan dan kawan!



















dfanheartcoreyaw!

03 December 2010

Tak payah nak Out sangat lah.

Tajuk di atas tak ada kene mengena dengan kehidupan seharian.



manusia biasa dengan manusia yang mempunyai nama
ada perbezaan ke?
tak ada bukan?
oh, ye. ada ada.
manusia biasa tidak dikenali ramai
manusia yang luar biasa ni dikenali ramai.

adakah itu menjadi penghalang?
untuk aku jatuh hati
untuk aku jatuh cinta
untuk aku jatuh tangga (ouch!)
tidak kot.
yelah.
mereka mereka tu pun manusia jugak
punya mata, hidung mulut dan anggota anggota lain
mereka mereka tu pun manusia jugak
punya hati, perasaan dan lain lain.

jadi,
tidak salah la aku suka dan sayangkan dia kan?
kenapa harus benda benda tu jadi penghalang untuk aku mempunyai perasaan kpd dia?
aku bukan seorang yang cemburu buta
aku bukan seorang yang mengongkong hidup orang lain
aku cuma mahukan dia ada disamping aku
tu aja.
salah ke?
tak salah kan?


bodoh!
adakah aku perlu menjadi seperti mereka untuk mendapatkan cinta dia?
tolong lah.
tidak perlu ada diskriminasi.

perasaan satu benda yang subjektif.
perasaan akan datang tanpa diduga
dan pergi tanpa dipaksa.

haa, macam tu jugak lah perasaan aku pada dia sekarang ni.
tapi macam.
entahlah. aku siapa? dia siapa?
ahh, abaikan.




*dfan berkata kata dengan dirinya sendiri*
"kalau dia tau aku sukakan dia, dia sukakan aku tak? eh, bodohnya soalan ni. macam tak masuk akal. tapi tiada yang mustahil dalam dunia ni kan?"





semangat!
cepat lah pulangg!
cepatlah hari selasa.


ish, ni betul betul jatuh cinta ni!
jangan nak pelik sangat lah kau kan dfan!!












dfanheartcorejyeah!

02 December 2010

Sedang Mahu Bercinta

tolong laaa!
aku addict gila kat dia!
adeh -.-"
dah lama tak rasa addict kat orang mcm nii.
adeh. cinta cinta.
memang buta.
berbeza tak berbeza tapi aku suka gila kat kau!!

tapi
kenal kat facebook jer.
mcm mana nii :(

Dua dunia yang berbeza

Macam silap je perasaan aku.
dua dunia yamg berbeza.
umpama dunia zimbabwe dan juga Malaysia.
tapi, cinta tu kan buta.
ish.
bodoh la aku ni.
bodoh bodoh bodoh!

buat ape la kau suka orang mcm tu dfan
dia tu siapa yang tak kenal.
semua kenal dia.
aku ni pulaksiapa je yang kenal.
semua tak kenal aku.
haha.

tu la.
lain kali jangan perasan lebih sangat.
haa,
kene setepek!
padan muka aku.

jom gelak kuat kuat!
hahahahahahahahahahahahahahahahhaha!












dfanheartcore

01 December 2010