28 June 2010

Just Chill Yourself,Dude.

Ok Ok.
I just don't understand.
Why people likes to over-short-formed words.

for an example;
Aku becomes Ak.
could u pronounce it AKU?
and and,
Tak becomes X.
Ok peeps. X will be always pronounced as EX and it got nothing to do with TAK.
it'll cause a of different meaning guys!
yeap,obviously.
Oh, comefuckingon.

Ok Ok.
macam pelik kan aku tulis dalam bahasa inggeris?
Aku terasa nak tulis bahasa over-short-formed boleh?

"K der.ak ase la kn. ak nk pgy karok la.jm arh.bsn niyh,"
Perkataan RASA ditukarkan kepada ASE. tapi perkataan NI dipanjangkan kepada niyh.
haha. pelik bukan?

ok ok. aku still boleh lagi la pakai bahasa short-formed. tapi bukan over-short-formed ok.
contohnye:
Kepada jadi KPD. common.
Pergi jadi P. cakap utara sikit noohhh!
Tapi jadi TP. its sooo common word ok.used ages ago.

yang penting short-formed tu tak lah ter'over' mcm masa kini.
kadang kadang ada yang menukar kan R jadi W.
ada yang tambah W di belakang setiap perkataan
"kaw buwat apew tuwh"
hohoh.

but, these things shouldn't be an issue actually.
its kinda 'trend' or something what we called as common-teenage-word.
ala,macam la aku bukan teenage. haha.
but obviously, i don't use that..err.. weird words ok!

But,dude,
just chill yourself.
No worries,No hurries.
okay. be cool.







Trimas,
dfanheartcore.

2 comments:

m i r a said...

haha.. tau takpe. nak baca pun kadang2 payah nak paham. pelik2 la ayat2 skrg ni.

chachachobits said...

eh, jangan lupa, 'aku' juga boleh digantikan dengan 'aq'.

HAHA.