10 June 2010

Appreciate or Not?

Manusia memang susah nak hargai pasangan mereka.
Alaa, macam dalam drama free yang terjadi dalam diri kita kita la kan?

"I hate you! you tak reti hargai apa yang i dah kasi kat you. I hate you! I hate you motheF*tuuuttt*!"

itu antara dialouge yang biasa. BIASA.

"Kau ni memang perempuan Sund*tuuuttt*! Aku bagi kau macam macam. Kau nak kereta, aku dah beli kan kereta Lamboghini, kau nak teddy bear, sebesar periuk orang masak untuk kenduri kahwin aku belikan, kau nak emas, aku pergi rompak kedai pajak Uncle Wong, semua aku dah bagi. Apa lagi kau nak? Kau tak pernah hargai aku! Bab*tuuuttt*!"

Situasi di atas. kenapa lah Si Polan tu bodoh sangat pegi bagi semua? Bukan dah kahwin pun. Kalau dah kahwin tu lain kes.

"Jantan tak guna! Kau kahwin dengan aku sebab aku ni anak Dato' Anu bin Dato' Polan je kan? Kau nak harta aku? Dah habis harta aku kau kikis, kau pergi cari betina lain. Tahu lah aku ni janda anak 3! Jantan memang semua nya sama! Jantan Sia*tuuuttt*!"

Ni lah kalau dah kahwin.

Senang cerita, benda benda ni dah jadi asam,garam,gula, asam keping, kicap dalam dunia ni. Kita tak boleh mengalah. Even kalau kita dalam acara lumba lari 4x400 pon, takkan nak berenti sekerat jalan kan walaupun kita ni number 6 dr 7 pelari kan? teruskan je. walaupun kita kalah sekarang, tapi kita tak boleh mengalah. berusaha. Usaha tangga kejayaan. Kukuh kan dulu tangga tu. baru dapat kecapi kejayaan tu. Halangan yang datang melintang, menegak atau membengkok harus kita redah bersama doa pada Tuhan yg Esa. InsyaALLAH, Tuhan kabulkan.

Lagi satu, apa yang kita beri, jangan lah mengharap kan balasan. ikhlas tu penting. redha kan je pemberian kita tu.halalkan je. kita dapat pahala, die tak dapat apa apa.

No comments: