01 June 2010

End.

Malas mahu bermusuh mcm Israel dgn Bantuan kemanusiaan Eropah.
Malas mahu berdendam mcm Batu Berendam.
Malas mahu banyak bunyi macam Radio rosak.

Mengalah tak semestinya kalah.
Mengalah cuma satu jalan terakhir untuk tamatkan peperangan dingin.

Tak guna bertekak
Tak guna berdebat
Benda dah lepas.
Dah lama lepas.
Nasi dah jadi bubur.
Air dalam cerek pun dah masak.

Tak guna tegakkan benang yang basah atau benang yg tak basah basah.
Sebab cume benang.

Manusia Biasa.
Melakukan kesalahan
Kesilapan
Tiada apa yang perfect.
Nabi pun maafkan umat.
Kenapa tak manusia biasa.
Baru tahi angin. Bukan tahi betul yang dilontar.
Jadi, mengalah saja lah.

White Flag diangkat meskipun musuh tak mengendahkan.
Macam Kapal bantuan kemanusiaan yang mengangkat bendera putih tetapi tidak dihiraukan Israel.

Banyak yang tersirat dari apa yg tersurat.
Dunia dah akhir zaman.

Belengu dah tamat.
sekarang antara kau dengan Tuhan.
Trimas,
dfan.

4 comments:

syafiqxsaifullah said...

serious.
tak faham

zakwan said...

aku suke ayat ko..!!!!

amy.437 said...

aq paham :)

dfan heartcore said...

Renung renungkan lah dan selamat beramal! Hehe