24 June 2010

Hati dan Perasaan.

Aku miskin je.
hina,jijik,kotor,busuk.
Tak macam kau yang berada ada.
kereta bersusun susun.
rumah besar macam rumah owner Danga Bay.

Kalau kau pijak aku macam kau pijak lipas yang tgh berlari lari,
Perlu ker aku pandang kau macam tengok bola golf yang tgh terbang?
Kalau kau hadiahkan aku dgn haiwan yang haram bernama babi dan anjing,
Perlu ker aku sedekah kan senyuman aku yang menawan?
Kalau kau pusing belakang mase aku tgh bercakap,
Perlu ker aku lari terkedek kedek ke depan kau?

Tak kot.

Kan aku dah bilang.
Pokok pokok bunga yang aku tanam kat kebun Pak Abu tu dah habis dipijak haiwan buas.
Yang tinggal tahi tahi dan najis najis kat dalam loji kumbahan kat area tempat aku.

Kalau kau buat salah dgn Tuhan sekalipun Tuhan bagi cash and carry jer,
Apetah lagi dengan manusia kan?

Aku bukan tak hormat.
Cuma aku perlukan kehormatan kau dulu.
Baru aku boleh hormat kau.
Bak kata vokalis Restraint tu
RESPECT EACH OTHER.

Jangan mengharapkan balasan daripada manusia.
Buat kerana nama Allah.
Sebab apa yang Allah bagi kat kau suruh kasi kat aku tu pinjaman.
lagi sekali,PINJAMAN.

Manusia memang alpa.
Hari hari manusia melakukan kesilapan.
kadang kadang kesilapan yang berulang kali.
Tu ialah lumrah kehidupan.
Terima Seadanya.
Bersyukur dengan apa yang Tuhan kasi pinjam sudah.
Kalau kau nak perfect,
buat banyak banyak ibadah kat dunia,
then lepas kau mati masuk syurga.
Konfirm perfect!

Cakap cara baik susah.
Cakap cara jahat, kang dibilang tak hormat.
Skang ni, tak payah cakap.
Taip sudah.




Trimas,
dfanheartcore.

2 comments:

Panglima Arep said...

terbaik la cik dfang..
sy bersetuju 100%..
manusia mmg cm ni lah.. susah....

Superwoman said...

haha.tentulaaa
macam macam ragam arep.
nak taknak terima je. :)