06 November 2010

Lost

aku hilang.
hilang?
pergi mana?
entah. tak siapa yang tahu.
aku.
aku sendiri tak tahu mana aku menghilang.

tak,
bukan sebab dia
bukan sebab kau
bukan sebab mereka
sebab diri aku.

dunia.
dunia penuh dengan dugaan
pancaroba, propaganda
ahh! persetankan itu semua
yang penting aku ingin bebas
bebas seperti burung
ya, kebebasan
kebebasan yang membawa kepada kesesatan?
macam tu?

berubah?
yee, aku nak.
tapi?
ahh, takde tapi tapi.
nak seribu daya
taknak seribu dalih.
tak tak. bukan itu yang mahu aku ungkapkan
sekarang aku sendiri tak tahu siapa aku
diffan kah nama aku?
aku berumur 20tahun ka?
ahh, mcm tidak.
mcm bukan
habis, siapa aku?

ya, persoalan tu.
persoalan tu memang tak ada jawapan
kalau aku sendiri tak berusaha mencari nya.


yang engkau engkau tu,
kau senyap boleh?
semak.





ahhhhh!
aku bukan aku.





dfanheartcore.

No comments: