14 November 2010

Api Berapi

Api kalau disiram dengan air,
akan terpadam.
Macam mana dengan api yang ada dalam hati manusia?
Boleh ke air liur manusia dapat padamkan api tu?
Kadang kadang ye,
Kadang kadang tidak.

Ye,
manusia.
manusia bermacam macam fe'el.
Sebab tu lah.

Hati dan perasaan.
Kosong.
Macam mana nak penuhkan?
Entah.
Kalau dah lama sangat kosong boleh jadi bocor.

Kadang kadang cemburu
Kadang kadang menyampah.
Tetapi teringin.
Pelik.
Tapi benar.

Biar lah.
Biar kan semua tu.
Tidak termaktub dalam mana mana kitab pun
yang kita akan mati jika cinta tu tak wujud.

Kau,
datang dan pergi
kadang kadang datang tak pergi pergi
tapi aku yang pergi.
Bukan senang.
Bukan mudah
Bukan susah.
Tapi entah lah.
Aku keliru dengan hati aku.
Kadang kadang ye,
Kadang kadang tak.

Menunggu bulan jatuh ke riba.
Tapi siapa kah aku bulan tu nak jatuh kat atas riba aku.
Bukan?

Entah lah.











dfanheartcoreyaw!

No comments: