16 September 2010

Be Punctual Please?

Aku yang cepat atau kau yang lambat?
rasa rasa nya. aku tepati apa yang aku janji
atau aku salah?

oh, mungkin aku tercepat.
tak tak. aku sangat tepati masa aku.
kenapa eh?
sebab aku tak suka menunggu
jadi?
jadi, aku tak buat orang lain menunggu.
kerana?
kerana aku tau perasaan menunggu orang lain.
memang macam bullshit.

janji melayu.
janji melayu memang janji kosong.
banggakah kau?
bangga menjadi melayu yang hanya tau berjanji tapi tidak tau menepati?
begitu?

tabik dada.

"biasalah tu.melayu"
fuck sake.
fuck you.

malu aku nak mengaku diri aku melayu.
kalau melayu janji manis.
janji kosong.
pergi mati pun lagi baik.

kalau kau yang menunggu
satu bumi nak terbakar.
marah.
geram.
bengang
sakit hati
semua ada.
kalau kau yang membuat orang tunggu
sabar lah.
kejap kejap.
lima minit.


ah!
itu kah melayu yang kita bangga bangga kan sangat?
banggakah kau?
banggakah aku?
jawapan aku, tidak. tidak sama sekali.
jawapan kau?











so, the moral of the story, kalau kau tak suka tunggu orang, kau jgn buat orang tunggu kau.
tepuk dada tanya selera.










dfanheartcore.

No comments: