26 September 2011

Sometimes. YES, Sometimes.

Aku banyak wondering lately ni.
macam macam aku pk.
betul ke setiap keputusan aku buat?
aku tak silap langkah ke?

pada siapa aku nak mengadu?
pada siapa aku nak rujuk?
kalau semua sekadar gembira carik aku?

ya,
itulah kawan kan?
mungkin aku juga pernah buat orang mcm tu.
pernah ke eh?
aku rasa aku ikhlas.
tapi kadang kadang apa yang kita buat kita tak perasan
tak nampak.

aku tak suka menuding jari
tu bukan aku.
aku tak suka memaling muka bila orang bercakap dgn aku
tu bukan aku.

tapi kenapa mcm apa yang aku dapat tak setimpal?



tak baik aku pk mcm tu.
tapi,
aku manusia biasa.
aku pk bukan bukan.
itu biasa bagi manusia biasa
semua manusia akan pk mcm tu bila dirinya dipijak
dihina
dicaci


siapalah aku.

aku tak berpelajaran tinggi
aku tak ada rupa paras
aku tak ada bentuk badan yang menarik
aku tak ada harta dan kekayaan seperti kau.


ya,
itu jugak biasa dalam dunia ini.
yang besar, pandang rendah pada yang kecik
terlalu biasa.
dan, mereka juga manusia biasa.
bukan?









mungkin gua punya bulan mau datang lah
hahaha.






dfanheartcore

No comments: