26 September 2011

Sleep.

**Tajuk kat atas ni sempena aku tgh dengar lagu dalam playlist hp aku. Lagu Copeland-Sleep**


Tadi gua ada terbaca kat fesbuk
Tentang percintaan.
terus gua update blog.
selalu petang2 sikit baru gua update.
tapi ni hari semngat lebih pulak.



Dalam fesbuk tu gua ada baca.
bercinta ni bukan mcm dulu dulu, i text u, u text i, i call u, u call i.
bercinta pasal tanggungjawab.


Apa yang terjadi dalam life gua
pengalaman gua selama gua hidup 21 tahun ni,
gua kasi 5bintang untuk ayat fesbuk tu.
memang tepat.


Persamaan bercinta dulu dan sekarang.

Tak nak dipermainkan,
Tak nak disakiti,
Tak nak menangis bagai,
etc, etc.

Perbezaan dia?

Bila dah tua tua ni, tanggungjawab lebih sikit.
Dari segi apa?
- Kalau dah main, tak reti reti nak tanggungjawab? babi noh!
- Kasi duit kalau pasangan takde duit.
- Bawak pergi sopping.
- Tetiap minggu kena jumpa and jenjalan
- Dah kena simpan duit nak kawin
- Nak kena keluar kan sebijik kereta
- Nak kena beli rumah
- Kalau melawat rumah mak bapak pasangan kena pk nak beli apa
- Pakai baju apa
- Nak berbual apa (siap tulis script)


uish. terlalu banyak ah kalau nak stated pat sini.



Bercinta ni susah sebenanye.
dia bukan sebab feeling ai leb yu, yu leb me
dia bukan sebab napsu nak main aja

banyak lagi perkara yang manusia sepatutnya fikir bila bercinta

kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai.

kalau tak nak stress2 pasal cintan cintun ni,
jangan mengada nak bercinta lah.
nak main, pegi carik pelacur.
harap maklum.









mengikut pengalaman,pemerhatian, research aku,
lelaki akan mula pk untuk berumah tangga atau dalam bahasa saintifiknya SERIOUS, time umur dorang meningkat menghampiri 30.














dfanheartcore

No comments: