14 September 2011

Common bukan?

15 September.

salah satu hari yang paling mencabar dalam buku 2011.

gua wondering lah.
ada apa dengan pangkat, duit dan harta?
kalau kau ada segala galanya kau pandang rendah terhadap orang lain?

pergi mati sana, please?

kau pandai bukan?
duit kau banyak bukan?
harta kau berlipat ganda bukan?
bagus lah.
mesti kau pernah dengar HIDUP INI MACAM RODA, bukan?
yaa, tentu lah pernah.
gaji kau mmg tinggi
gua salute ah!
tapi disebabkan ayat HIDUP INI MACAM RODA,
kau akan berada di bawah satu hari nanti.
tak faham?
nak aku explain apa hubungan RODA dan HIDUP kau?
aku rasa tak perlu.
sebab kau kan pandai.
kalau tak, takkan lah gaji kau RM7K kan?


dengar sini, manusia.
sifat bangga riak takbur kau tu, akan makan diri kau.
aku tak kejam nak balas dendam
aku tak jahat nak doakan kau bukan bukan
tapi kau sendiri kena ingat di mana kau berpijak.
kau pijak di tempat siapa?
di bumi siapa?
TUHAN!
kau berpijak pada tempat DIA.
aku ulang lagi sekali
kau berpijak pada tempat DIA.
harap maklum.


kau ingat sikit.
kalau TUHAN tak kasi kau rezeki,
kau tak akan berdiri dimana kau pijak sekarang
so,
kau jangan suka suka hati bapak aja nak pijak orang lain.
aku sepuk muka kau baru tau.


nak cakap mak kau tak ajar susah jugak
sbb aku rasa semua mak ajar benda baik kat anak
kalau kau takde mak sekalipun
takkan kat sekolah dulu kau tak belajar PENDIDIKAN MORAL?
kau kan pandai.



ingat lah, manusia.
jalan tu jangan lah mendongak ke langit.
dagu kau tak akan cecah dahi.
ingat.








dfanheartcore

1 comment:

Amir Ariff said...

hidup macam roda. yes sgt setuju