01 August 2011

Puasa seadanya.

Pergh, sayup aja hati aku.
bukan aja sayup, siap kuyup lagi ni haa. haha.

1st Ramadhan.
Ketiadaan family disisi.
selalu takde family aku, ada family dia.

meh aku nak citer sikit ah pengalaman puasa pertama aku tahun ni.

and the story goes..........
*ting ting ting* (sound effect)

Hari Isnin.
hari pertama hari bekerja
1st August 2011
hari pertama dalam bulan Ogos
1st Ramadhan
hari pertama dalam bulan Ramadhan.

Seperti biasa, aku kan wanita bekerjaya sekarang ni
apa barang main duduk tanam anggur aja.
so, aku dengan rela hati melangkah lah ke tmpat kerja.
before tu, ahad selepas Tarawikh, aku pegi karoke.
Thanks ah kat Lilo belanje melalak.
Lepas karoke terus p Kampung Baru untuk Bersahur.
Bersama Alin dan bf.
Thanks ah kat bf Alin belanje melantak.
Then after makan, Alin bergerak ke destinasi dia.
manakala aku dan amy, lepak bersama Lilo dan kawan dia
(tak ingat nama)

Pong pang, pong pang,
Gerak lah balik. Then aku tido pukul 5pagi tu lah.
Then bangun tu dalam pukul 7setengah. siap siap,
krung kreng, krung kreng,
gerak p office.
Kepala dah sakit.
Akibat tak cukup tido.
then aku tertidur kat office
(benda bukan sekali dua terjadi. harap maklum)
Then pukul 5 aku gerak ah balik umah.
Bulan Puasa balik awal :D

Then pung pang, pung pang,
sampai umah. sampai aja uma aku terus baring.
tibe2 terlelap.
pergh. sumpah time tu mmg tak ingat apa. ngantok menguasai diri kot!
then aku terbangun sbb dengar Lynn cakap lagi satu minit nak buka.
hahaha! aku duduk atas tilam, capai air botol,
then bbm Aidil tanya da buka belom.
dia kata dah,
sayuuuuu je hati aku, baca doa buka puasa, doa makan, then teguk air masak.

Sumpah time tu air mata bergenang je
tapi ego kan, tanak nangis.
mmg sentap ah time tu
ibarat tengok cite Hindusetan!

Then dalam pukul 8malam mcm tu,
aku pun ajak la amy n lynn p makan.
kitorang pun jalan ah ke esso.
makan pun nasik bujang n ais kosong aja.
perghh! tak selera makan doh.
bukan sbb nasik bujang.
tapi sbb teringat kat umi, abah, adik, abang.
masakan umi, buah kurma.
Tak cukup dengan tu,
teringat kat MAA.
teringat kat auntie, odeng, titi.
:( sumpah aku rindu suasana keluarga.

Serious s**t, tahun ni tahun yang paling menduga kesabaran aku, kekuatan aku.
tapi aku sedar,
Tuhan sayang aku. sbb tu Dia bagi aku Dugaan yang hebat mcm ni.
Alhamdulillah :))



So, maka dengan itu,
tamat lah sudah Episode Puasa 2011 aku.
Assalamualaikum dan Selamat Berpuasa.
dan juga, Selamat Hari Raya :)

1 comment:

syafiqxsaifullah said...

samapai ucapan raya terus ye..