18 August 2011

On your mark, get set, GOAL!

19 August 2011

Hari ke 19 dalam bulan Ramadhan.

Selama 19 hari di Bulan Ramadhan,
memang paling naisss lah dugaan dia.
aku rasa bukan Bulan Ramadhan je.
2011 ni haa.
Sumpah dugaan dia paling TERBS!
rasa macam disayangi gila ah!
tapi takpe.
setiap yang jadi ade hikmah dia.
kira buat masa ni, aku ingat ingat balik
buat Kunci Kira kira, income statement bagai
(tau ah study account dulu) haha.
ada jugak la dalam 40% hikmahssss yang aku da jumpa.
Alhamdulillah :D




Okay.
kat sini aku nak share-ing is care-ing sikit ah.

Manusia.
manusia sesama manusia.
ada yang baik gila.
macam malaikat yang ada gelung kat atas kepala.
siap nampak kepak lagi haa.
ada yang jahat gila tahap cipan tak sempat beranak dah mati.
macam saitonurrajim!

sebenanye, manusia ni semua fitrah dia sama.
kau hidup untuk apa?
firstly, untuk beribadah betul?
apa yang kita buat kerana ALLAH s.w.t
**eceh, berbual da mcm paling ustazah! manisnya kurma iniiii**
tapi betul ah.
sebenar benar nye, kita dijadikan untuk beribadah.
kerja,makan,tido,kawin,main (selepas nikah) semua tu ibadah babe.
betul?
itu satu persamaannya lah.

yang ke-second-annya.
kau cuba pk.
mana ada manusia yang jaahhhhhaaaaatttt betul.
kau orang mesti tengok KL Gangster kan?
kau tengok Si Jai tu.
ingat ganas ganas, siap sangkut rokok pat mulut takde hati perut?
die ada hati dengan perut
tapi mungkin 20% je ah kot.
kan ada scene yang pat dia kasi rm50 kat budak tgh tido.
haaa, tu baik apa.
diterima tak diterima tu kerja Tuhan. kau orang tak payah nak acah acah terror nak pre-judge orang.
aku sepuk muka kau nanti!
haha.

sama jugak mcm manusia yang baik.
okay, contohlaa
contoh eh. takde kene mengena dengan yang hidup lagi atau dah takde,
no offense.
satu minah ni,
pakai tudung labuh
siap purdah.
nampak bijik mata aja.
okay, memang ah
bukan perut mak dia je sejuk,
dengan perut aku sekali seram sejuk tengok dia.
sangat baik kan.
tapi, saiton tu ada kt mana mana
aku berani cakap,
mesti ada terdetik sikit kat dlm hati dia
nak mengumpat. contohnya lah!
mengumpat tu satu benda yang light ah kat sini aku nak highlight.
hehe. tp sebenanyer dosa mengumpat tu boleh tahan gak tau,
kira kalau aku ngumpat,
tambah dengan dosa dosa yang aku ada ni,
err.pergghh, da boleh bawak bertaubat dah wehh!

haa, tu lah dia
persamaan yang kedua manusia.

yang ketiga.
manusia berjenis lelaki dan lelaki.
mesti semua sama! ade ke benda lain? ehem. haha. kannn?
kecuali!! cacat. haha.
sama jugak perempuan dan perempuan.
kan kan kan?

okay.
so, guys.
korang pk ah. takde nyer kau orang nak perasan diri paling kering,
diri paling terbaik.
manusia ada kelemahan, kelebihan, kekurangan, keistimewaan.
kan.
agak agak kau orang confuse confuse,
kau orang duduk lah bersila pat depan cermin,
cermin kecik pun takpe.
cermin belakang pengorek bulat 20sen tu kan
kau orang tanya,
perfect ke kau orang?
tapi before kau orang dapat jawapan depan cermin tu
aku kasi jawapan lah.
TIDAK. kau tak perfect.
haa, senang kan? takyah kau kusut nak pk jawapan. haha :D









okay, so,
kau orang kau orang,
santaiiii sudah.


korek idung lepas buka, main bunga api sebab tensyen.
then pum!tido! :D





dfanheartcore

No comments: