04 May 2012

Jaga diri ya.

Hi cinta hati,

Aku akan berjumpa kau sebentar lagi. Mungkin itu yang terakhir dan mungkin tidak. tapi harapnya tidak. Sayang, aku akan ke negara orang besok. Aku pergi sana bukan untuk berjimba, bermain tali atau apa apa yang lain. Aku ke sana untuk aku, untuk keluargaku, untuk kau, untuk kita, untuk masa depan kita.

Ya, mungkin agak menjengkelkan cara penulisanku kali ni. Tapi akanku luah semua dalam hati aku.

5februari. Cinta aku berputik. meski kau tak tahu. tapi, ya, itu pasti. 11april, kau lamar aku menjadi hak sementara kau sebelum aku jadi yang halal bagi kau. Ya, itu permulaan cerita kita.

Hari ni, aku jatuhkan segala ego wanita ku walau tidak setinggi mana, aku cinta kan kau, sayang. ya. itu pasti. Aku mahukan kau menjadi khalifah aku yang akan mengimamkan solatku, yang akan mengazankan anak anak aku, yang akan menyambut hari tua ku dan yang akan memandikan jenazahku dan yang akan kucup dahi aku waktu nyawaku tidak lagi dikandung badan.

Aku takut. setiap kali berjauhan, setiap kali itu lah aku berasa takut. Ahh, aku cuba sedaya upaya untuk mengawal emosi ku walau banyak kali aku kalah. Aku cuba. Aku cuba. Mungkin dengan cara aku ke negara orang ini, dapat menenangkan keadaan kita. Berjauhan tak semestinya hati aku jauh dengan kau. Tidak sama sekali. Aku cinta kau. Tak tergamak untuk aku berbuat begitu.

Sayang saja memang tidak cukup bukan? Ya, aku kalah dalam mempercayai kau. Aku mengikut kata emosi aku. Aku menyesal. Aku cuba untuk mempercayai kau. Akan aku cuba sedaya upaya aku. InsyaAllah, Tuhan tidak jahat. Dia tau apa yang baik untuk aku dan kau.

Jika suatu hari nanti kau harus pergi, atau aku harus pergi kerna memang tiada suratan untuk kita bersama, Ya aku redhakan. Walau sakit, walau perit. Tapi, cuba untuk bertahan ya sayang? Kita berusaha, dan kita bertawakal.

Aku janji, lepas habis tugas aku disana, kita akan ikat tali pertunangan dan kita sama sama simpan duit untuk ke peringkat yang lebih jauh. InsyaAllah. itu  yang aku harapkan. hidup bahagia bersama kau.


Aku cinta kau, firdaous. Aku cinta kau.


Kau jaga diri ya.
dfanheartcore.

No comments: