12 October 2011

Satu Isu.

Sialan Gumpalan darah menjadi busuk
Menjadi hasutan syaitan
Sanggup kau tipu aku
Itu satu langkah busuk
Pukimak kau babi anjing
Berani kau menipu aku
Pukimak kau babi anjing
Sampah Pukimak Sialan
Sehelai daun terbakar hempas
Termusnah angin malam
Sanggup kau menipu aku
Itu satu langkah busuk
Pukimak kau babi anjing
Berani kau menipu aku
Pukimak kau babi anjing
Sampah

gua pernah jamming lagu ni. haha. gua baca dekat komen Youtube, macam macam isu yang keluar. haha.

gua nak respect kat Naratu. korang terbaik. dari dulu sampai sekarang. dari vocalist lama, sampai vocalist baru, korang memang terbaik dan musik korang memang penuh dengan perkataan mencarut. gua salute.kepada yang support, korang tau apa itu Hardcore, apa itu musik, apa itu underground scene. keep it up.

kepada haters diluar sana, yang pada mereka, cara pembawakan salah, lirik salah, itu salah, ini salah, pada gua, itu satu kritikan yang bijak. trimas. gua sebagai salah satu manusia dlm underground scene ni memang salute habis sebab lu orang berani menyuarakan pendapat ku orang. siap keluar pasal agama, lady gaga, klang, bangsar, pergaduhan abang long abang long, main dengan mak si anu dan si polan, dan sebagainya. gua respek lu orang. lu orang memang berani. keep it up.

yang sebenarnya, lagu ni pasal satu PENIPUAN yang telah biasa terjadi dalam kehidupan seharian. tak kira MELAYU,ISLAM,KAFIR,KRISTIAN,CINA,TAMIL, BANGLADESH, NEPAL, MYANMAR dan sebagainya. benda tu normal. so, dekat sini, disebabkan kami berada di underground scene, inilah cara kami protes. ini cara kami lepaskan amarah kami. setiap orang ada cara masing masing. mungkin dalam golongan lu orang, ada yang bila ditipu lu orang akan MEMBUNUH, BALAS DENDAM dengan melakukan satu benda yang memudaratkan orang lain, SANTAU, LANGGAR LARI, ROMPAK RUMAH, dan lain lain. tapi ini cara kami. setiap orang ada PENDIRIAN, setiap orang ada CARA.

mungkin kalau gua cakap begini, ada yang akan mengatakan
"tak patut kugiran ini merancun fikiran anak muda, pengaruh anak anak generasi kini yang bakal menjadi pembangun negara satu hari nanti"
untuk kemungkinan ini, ya, pada lu orang semua, mungkin cara mereka salah dan mungkin terlalu keras bahasanya. tapi, macam gua cakap, masing masing ada cara mereka tersendiri untuk melepaskan amarah.

gua berani potong jari, kalau seseorang tu tak pernah keluarkan satu pun makian dalam hidup mereka. perkataan BODOH, BANGANG, SENGAL, BEBAL, BENGAP, dll. mungkin nampak simple. tapi ia juga satu makian. tapi mungkin makian secara halus. persoalannya, kenapa lu orang tak jadikan ia sebagai isu? hanya kerana, makian ini dijadikan lagu, lalu dijadikan sebagai isu? begitu kah?

ini adalah musik underground. di mana musik musik kami nyanyikan atas dasar hak seseorang, hak berkumpulan, hak asasi, haktuih, dan hak hak yang ada. so, walaupun gua tak tau apa sejarah penulis lirik ini, gua tetap respek beliau. sbb beliau meng-share-kan lagu ni untuk kami sebagai satu golongan yang mahu menentang satu penipuan yang berlaku dalam kehidupan seharian.kami tak jahat.kami tak zalim.kami tak makan orang, kami tak sembah kepala kambing, kami tak bakar AL-QURAN. kami tak santau orang. cuma kami protes dalam bentuk musik yang agak keras. mungkin cara kami nampak agak ganas,
tapi, itu lah cara kami.

So, jikalau berlaku lagi perbalahan tentang isu lagu ni, gua suggest, lu orang, terus amek wudhu', tenangkan jiwa dan, ignore sahaja video serta comment comment ini.
okay.
trimas.




santai lebih sikit






dfanheartcore





2 comments:

chubbyharusdirejam said...

gua rasa,lu patut join pipiyapong tulis novel kat sindiket souljah.

Superwoman said...

haaa, apakah itu wahai cabi?