06 October 2011

and again, back to the basic.

again, again and again.
sick of it.
penat, boring, malas

OCTOBER.

sepatutnya gua rasa setiap orang kalau nak masuk bulan masing masing dorang akan beriang gumbira
tapi gua?
macam biasa.
macam tahun tahun sebelum ni.
gua dah biasa
dah terlalu biasa
sampai sekarang gua rasa gua tak patutu keluarkan setitik pun air mata gu dalam bulan ni.

bunyi macam gua bosan dengan hidup je kan?
haha.
sikit ah.
tapi gua tau. sampai masa gua akan dapat hak gua.
hak gua yang Tuhan peruntukkan untuk gua
gua tunggu
gua sabar
kalau gua tak sabar
semalam gua dah bunuh diri
kan?


gua sebenanye tak tau nak berbual apa.
sebab apa yang gua alami
complicated
salah gua.
ya
mungkin salah gua.
bukan mungkin. memang salah gua.
gua terima
gua tadah
gua masih jalan tunduk bawah
gua tak reti dongak sambil jalan
gua gayat

manusia manusia yang luar sana
lu nak pk gua hina,
boleh
lu nak pk gua keji,
boleh
lu nak pk gua teruk,
boleh.
sebab gua tau pada mata Tuhan itu lah karakter yang layak untuk gua.
gua terima, gua terima.


gua bukan anak patung
gua bukan wayang kulit.
gua terlalu banyak tipu diri gua
terlalu banyak
sampai gua dah takde idea nak tipu apa


sekering kering hati gua,
ada lembab nya jugak.
kan?
takpe
gua terima
gua terima.


sebenarnya gua memang ada masalah dengan diri sendiri
sebab gua tak tau apa yang gua pk
gua tau apa objektif hidup gua
dua plan baek punya.
tapi gua tak tau apa yang gua buat sekarang ni.
gua macam main tarik tali dengan bayang sendiri.
apa?
tak faham?
lu tak payah sibuk faham
lu nak baca, teruskan
lu nak maki lu tak payah baca.
santai bukan?


lu orang tak ada kat tempat gua.
apa gua lalui sepanjang 21tahun ni
bukan senang gua nak survive
tapi gua tak nafikan.
hari ni gua susah macam ni,
ada lagi yang lebih susah dari gua.
kan?
boleh pulak gua tengok dia handle baik je

sbab tu gua cakap
gua ada masalah dgn diri sendiri.
haaa, takut tak nak usha gua pasni?
mesti takut kan?
gua bukan peduli pun.
gua da biasa.







santai bukan?












mana lahai Objek Besar a.k.a Bumble big gua ni.











dfanheartcore.-

2 comments:

Amir Ariff said...

basic is the simplest things in the world. but some people will just ignore it.

chubbyharusdirejam said...

chill lah!