10 October 2011

Santai terus.

sana sini orang bercakap.

yang pendapat ni, lain
yang pendapat tu, lain

apa seh?



ni hari gua nak post pasal manusia yang berada di atas.



gua sangat tak mengerti apa dalam palotak manusia manusia mcm gini.
dorang rasa dorang bagus
dorang hebat?
dorang stail?
ya,
amek.
amek semua!
gua kasi free.
gua kasi cash and carry.
manusia macam gini sebenarnya paling tak ada nilai.


gua banyak tekankan dalam blog gua ni pasal hidup yang mcm roda ni
tapi gua tau.
setakat baca kat blog je
takkan menusuk kalbu pun.
manusia sekarang ni
terutama macam lu,
suka pakai konsep 'Dah terantuk baru nak tergadah'
so,
gua tak perlu lagi nak tekan kan lebih lebih kat sini
lu dah besar.
lu bukan budak kecik yang gua nak kena ajar pakai rotan.
kan?

so,
gua memang suka guna cara baik.
gua tak suka guna cara jahat
untuk jatuhkan REPUTASI lu.
gua paham lu orang 'kenamaan'
lu bajet semua kenal lu.
so, gua biar.
gua jaga maruah lu.
tapi tu lah.
hidup ni adil.
Tuhan tu MAHA ADIL.
apa lu buat,
lu akan dapat.
cash and carry jugak lah kaedah dia.
sampai satu masa,
lu akan sedar
lu tau lah apa lu nak buat.


air mata gua tak senang untuk jatuh
gua bukan Barbie Doll.
gua ada perasaan.
satu je gua nak lu ingat.
kalau lu rasa duit lu boleh beli semua,
lu silap besar.
sebab, gua sendiri akan tetap bermatian untuk cinta gua.
satu benda yang tak mungkin boleh dibeli dengan duit lu.


so,
lu santai terus.
gua tak doa yang bukan bukan.
tapi gua tau.
gua percaya Tuhan.
Tuhan tu style.
lu kena ingat tu.
benda yang lu tak fikir akan jadi,
akan jadi punya.
tu nama dia MIRACLE. atau dalam bahasa ibundanya lu carik kat google translate.


okay.
sekarang lu happy happy dulu
lu partay sana sini dulu
habiskan duit lu.

nanti, da susah lu carik lah gua okay.
gua sedia untuk senyum tengok lu.










teruskan santai ya.










dfanheartcore

No comments: