26 May 2010

Korea Korean

Ade dengar cerita tak yang korea selatan dgn korea utara bergadoh? haih. aku tak faham. duduk bawah satu nama KOREA tapi tetap boleh berpeah belah. mmg teruk giler la dorang punya rasis kali ni.

aku tak faham kenapa perlu ada rasis eh? hanya sebab ko langgar kapal aku, terus nak berrasis sana sini.tak guna la. lame lame jadi perang mcm kat thailand.mau ka? mase tu aku dgr thailand dah reda.then semalam aku tengok Nightline, ade balik. sembunyi bom kat mana entah.aku lupa. hadoi.aku tak faham.

israel pulak makin mengganas serang ghaza. terutamanya bila israel yang hanjing tu dapat tau pertolongan seluruh dunia nak datang kat ghaza. ape dorang dapat eh perang perang ni?mungkin imiginasi dorang mase kecik kecik main game perang perang. tak pon main warcraft yang takluk menakluk segala tu. tu yang terbawak bawak sampai besar. game pon satu hal. kenapa lah manusia ni addicted sgt dgn game? dota la,world of warcraft la.tgok aku, main game mahjung kat hp je.main skali utk hilangkan bosan. dah kalah, dah la. ttp terus.membazir battery.

pasal perempuan dgn perempuan bergaduh pon lagi boleh jadi hal. perempuan A serang hendap perempuan B sebab bf si perempuan A ni bekas perempuan B. ala, perlu ker gaduh mcm tu sekali? adoiyai. Lagi, perempuan C kene cop bohsia pulak. kenapa eh? die penah main dgn semua jantan kat kl ke? pelik pelik je. Lepas tu ade pulak satu kes ni, Perempuan D dgn perempuan E bajet sensitif sgt lepas perempuan F jawab soalan mereka dah bayar sewa rumah. Perempuan D dgn E tibe tibe cakap perempuan F marah marah. apekebodo sgt? hadoiiii.. pelikkkk..

mcm mcm ragam lah dunia ni. sana sini masalah. padahal masalah remeh.disebabkan seseorang tu terlalu 'mengambil berat' sgt pasal seseorang, dan 'kedengki' sgt pasal seseorang sbb tu masalah jadi je dalam dunia ni. cuba bayangkan semua mind their own business, memaafi seseorang, kan senang dunia. tiada peperangan, tiada diskriminasi, tiada rasis disana sini, tiada pertelingkahan, tiada cat fight dan lain lain lagi.

sila lah jaga skirt bagi yang berskirt, seluar bagi yang berseluar, spender bagi yang berbikini sendiri. sbb kadang kadang kita tak perasan ade koyak sikit akibat di gigit tikus atau lalat ketika kau jemur pakaian kau tu kat ampaian.

No comments: