09 February 2011

Manusia dan Tahi Hidung.

Apakah yang anda tahu tentang tahi hidung? Tahi hidung Cuma adalah sebentuk najis dimaafkan. Kalau tak salah lah. Ala ala tahi cicak gitu laa. Tapi mesti kau orang geli dengan tahi cicak serta tahi hidung dan pelbagai jenis tahi yang lain, bukan?

Aku telah berhadapan dengan satu kejadian tahi hidung yang mengerikan dan membuatkan tekak aku loya dan hilang selera makan. Tapi bagus jugak ini terjadi. Ada satu kebaikan kalau benda ni jadi hari hari depan mata aku, iaitu; aku boleh jadi kurus sebab hilang selera makan. Hahahaha! Okay. Sila jangan peduli kenyataan aku itu.

Kejadian ni berlaku dalam sekelip mata. Dua kejadian dalam satu masa. Pelik tapi benar. Kau orang kena percaya. Selama ni aku hanya tengok ala ala sekilas pandang ikan di laut gitu. Tapi kali ni real gila. Macam kau orang tengok filem 3D. kan macam real kan? Tapi tu still wayang gambar lagi. Yang ini hidup hidup. Isk. Mengerikan. Oh, tidakkk! Malam ni aku nightmare.

Okay, back to the story, ceh, speaking. Tak lalu. (Bak kata, Si Tamil aku yang gila). Okay okay. Sila jangan peduli lagi.

Nama tempat dirahsiakan. Tujuan aku ke sana pun dirahsiakan. Atas sebab sebab tertentu. Takut kene saman woo!

Aku tgh mamai mamai akibat ngantuk yang telah mencapai klimaks yang maksima serta memuaskan jika tidur walaupun 2minit setengah. So, aku tak boleh tahan untuk menghadap apa yang aku sedang hadap. Aku pun bergerak ke satu ruangan di mana ada lah orang orang yang juga dirahsiakan. Aku hanya berdiri sambil melihat lagak mereka satu per satu. Tanpa aku pinta, aku terlihat satu manusia yang juga dirahsiakan, dia tgh korek hidung dengan penuh perasaan lalu dihisap jari yang digunakan untuk mengorek hidung tadi. Perghhhh! Memang terbaik lah rasa dia. Aku rasa baik suruh dia makan tahi anjing doh! Aku tengok dengan muka tergamam. Die membalas pandangan aku. Tapi aku tak sampai hati nak tegur. So aku alih pandangan aku.

Mata aku melilau lilau ke arah individu lain cuba mengalihkan pemikiran terhadap kejadian ngeri yang berlaku tadi. Tibe tibe mata aku terberhenti dengan tidak disengajakan ke satu manusia ni. Dia pun sedang melakukan aksi yang sama dengan manusia sebelumnya tu. Tapi ada satu tambahan sikit. Lepas dia korek hidung dia dengan hati yang girang gumbira, dia siap lekat lekat kan kat jari dia dulu. Then die gentel sikit pastu masuk dalam mulut. Pergghhhh lagi!! Tambahan perisa la sial! Bapak ah. Geli seh!

Aku tak tau nak buat reaksi apa. Terkesima kejap aku. Haha.

Kepada rakan rakan di luar sana, even aku tau kau orang takkan buat macam tu kat depan orang, tapi jangan lah anda cuba cuba buat kat rumah. Memang ah najis tu dimaafkan. Amek wuduk pun tak batal. Tapi kalau da nama taik, taik jugak ah jadi dia kan. Tak payah la nak rasa benda benda pelik tu. Baik korang beli gula gula Hacks ke, chewing gum ke kalau da kebulur sangat.

Pelik aku. Taik hidung pun jadi mangsa keadaan mereka. Tak tau ke taik hidung tu kotor? Terjadi dari habuk habuk yang terperangkap beberapa jam dalam lubang hidung besertakan bulu bulu hidung kau orang tu.

Curve 44 Angel siakk!

Adoii. Macam macam hal manusia ni kan.







Rileks one corner, korek hidung gentel gentel, selit bawah meja

fakk! haha!







dfanheartcorejyeah!



2 comments:

Nurfarrah Syazleen said...

Tapi baik untuk kesihatan (y) x'D --> http://grenbara.blogspot.com/2012/07/umum-korek-hidung-dan-telinga.html

Nurfarrah Syazleen said...
This comment has been removed by the author.