23 September 2009

Sayangkan anak tangan2kan..

Adik aku ada potensi besar nak jadi TAK GUNA mcm abg aku. seriously. even die budak 10thn tapi aku pun pernah 10thn. aku tak KURANG AJAR mcm ni. ni sebab mak aku tak tangankan die mase umur die mcm ni. sebab tu perangai die mcm BABI!! tahap kesabaran aku ada had nyer. aku dah tak blh sabar dgn budak yg KURANG AJAR, SUKE MENJAWAB, SUKE MENGOMEL, SUKE MENJELING, SUKE MAKI ORANG YG JAUH LEBIH TUA DARI DIE. Bukan aku jer. dgn mak bapak aku pun die kurang ajar. Cerah kan potensi utk jadi ANAK TAK GUNA? mmg cabar kesabaran aku. babi betul budak tuh! aku kalau dah kawin, da mengandung jangan harapa aku nak dduk sebumbung dgn budak kurang ajar mcm ni. aku taknak anak aku jadi kurang ajar mcm ni.

"dah habis dah? ish. bising lah. mcm ada org memekak kat sini" bangun nak naik atas.

budak 10thn cakap mcm ni dgn kakak die yg berumur 19 thn. wajarke? alasan nyer cume aku suiruh die ttp computer abg aku. stop dari main game. sbb dari pagi die main game. aku pk kan bapak aku. nanti bill kompem naik. komp yg ada internet ni bukak, komputer abang bukak, tv bawah bukak, tv atas bukak. aku kdg2 mengalah. aku tak bukak komputer nni langsung walaupun aku nak download byk lagu. tapi aku consider lagi. aku kdg2 ttup tv. sbb aku pk kan abah susah nnti.. sbb tu aku marah die disebabkan dari pagi die main game DOTA. DOTA ni mmg setan! mmg permainan setan yg buat orang lupe, lalai! abg aku pun malas belajar sbb DOTA! mmg sial game tuh!

"Bodoh, eeee, budak bodoh ni, takde otak!"

mcm ni ker ayat yg patut dilemparkan oleh seorang adik kpd kakaknyer? kakak yg selalu kasi die duit, cuti sekali2 bawak jalan2 tgok wayang, bagi duit beli baju sekolah, belikan beg, baju jalan... even duit tu half dari duit gaji aku dulu, duit elaun MARA yg tak seberapa ni,. Aku tak pernah berkira dgn sesiapa. aku ada duit? aku kasi, aku tak kesah. aku salu pk kan kebajikan die. aku pk perasaan die sebagai seorang budak 10thn yg nak merasai ada keluarga disebabkan keluarga aku berpecah belah mcm ni. sbb tu aku tahan simpan duit aku, belikan ape yg dier nak. beberapa hari lepas. aku tetap belikan cd Upin dan Ipin utk die even mase tu aku tgh betul2 marah dgn die sebab die merajuk sbb tak dapat buku yg die nak. mase tu balik dari angsana aku belanjer McD utk buka puasa. aku tak kesah duit habis. asalkan die n umi dapat ape yg dorang nak..


to u: sbb tu i jd stress, sunyi, tak tau nak buat apa. tapi takper la. u nak blame i pape pun.

1 comment:

amy.437 said...

sabar yunk oi~
even aq taw ko da lme sabar.
susaa sket bdk2 cmnii.
tp kne ajar sket dri kechik~
tp jgn gns sgt.
i noe u cn handle those situation.
psl...
game tuu..
game DOTA ea..
emm..
no cmment.
sbb 'dy' pn men game tu gk.
haih~