25 January 2009

fullstop

i cant see anything clearly now. aku tak tau kenapa. sume jadi rumit. sume jadi samar2. kenapa? apa salah aku kali ni? apa yg aku buat kali ni? aku buat apape sume dgn penuh keikhlasan. kenapa eh?
monolog*
mungkin sbb dosa aku yg lalu? mungkin sbb kesilapan aku yg lalu? tapi aku dah berubah. aku dah lama tinggalkan tabiat buruk aku. kenape org tak blh terima aku? mungkin sbb aku dilahirkan sementara dan merasakan kehidupan yang sementara dan segera?
membentak*
tapi aku pun layak mendapatkan kebahagiaan!walaupun aku akan mati esok atau lusa, aku juga layak utk ketawa, senyum dan bahagia!tak adil! tak adil!!!
terdiam*
kalau lah mmg ini cerita hidup aku. apa boleh buat? terima, bersabar selagi masih boleh bersabar. menunggu penghabisan cerita yang tiada hujungnya.yang aku tahu, jalan cerita ni akan dihabiskan dgn kematian. kematian apa aku tak pasti.
berlalu*
biar kan. biar kan apa yang mahu berlaku. ya, aku akan membiarkan semua berlalu. biar aku menghabiskan sisa hidup aku ni dgn diri aku sendiri. ya, kau tidak memahami apa yang berlaku. hanya aku dan Tuhan saja tahu.
suatu hari nanti bila kebahagiaan bermula, di situ lah penghujungnya.
ya, aku yakin.

No comments: