12 December 2012

Blogger Separa Tegar

Tahun 2013 kira tahun ke 5 gua berkecimpung dalam bidang blog mengemblog ni. tak sampai hati rasanya gua nak tamatkan riwayat blog ni. bukan apa, kalau engko orang yang mengikut hapdet gua dalam blog ni, dari dulu sampai sekarang, engko orang boleh nilaikan penghijrahan gua dari satu watak ke satu watak ke satu watak ke satu watak dan ke watak watak dan watak perwatakan yang lain. fuh! kemain banyak pula watak gua ni yedak?

dari tahun 2008, umur gua masih setahun jagung. orang jahat kata, masih suci lagi. orang baik kata, masih ranum lagi. gua masa tu naif. lebih naif dari band Naif tu. sehingga lah sekarang, umur gua dah setengah masak jagung dah. dah matang sikit lah kononnya. keh keh keh.

gua tahu, memang banyak lah juga komplikasi perasaan yang berlaku bila orang baca blog gua ni. dari tak puas hati dengan gua, sehinggalah tak puas hati dengan orang yang gua tak puas hati. haaa, betul tak? gua juga tahu, memang ada banyak yang akan cakap blog gua ni merepek. sembarang. entah apa apa. ala, dah nama pun Karya Sampah. takkan lah gua nak ikut format SPM Penulisan Formal subjek Bahasa Melayu pulak yedak? her her her.

kenapa gua tulis blog?
gua pun rasa nak tanya soalan ni kepada pemblogger yang lain. orang kata, buang masa je. baik tulis diary. tulis blog ni macam nak pemes je. bukan dapat duit pun. Haaa, gua rasa engko orang da salah tafsir. Pada tahun 2008, blog belum lagi terkenal (PADA GUA LAH) yang mana, gua jadikan blog ni sebagai Journal hidup gua. kenangan, memory gua. Pasal, tulisan gua buruk. gua tak boleh menulis. sebab gua rasa nanti sakit hati dengan tulisan sendiri. lepas tu, gua tak ada duit nak beli buku diary yang gua minat (besar dan tebal. mana nak carik?) dan lagi satu, gua tak ada duit nak print gambo untuk diletakkan dalam diary. tapi, semakin lama, semakin orang tau blog gua ni, gua fikir, apa salahnya gua kongsikan pengalaman suka duka gua, perasaan suka duka gua semua dengan pembaca? lebih kurang kalau engko tengok berita, haaa, dia bercerita, dia sekadar nak kongsi je berita berita terkini tu. gua tak rasa pun jadi pemberita tv3 tu boleh pemes. apetah lagi pemberita tv1.

selama gua bergiat dalam bidang blog ni, gua tak pernah mintak belas kasihan engko untuk baca. pasal blog ni lebih kurang macam engko melancap. untuk kepuasan diri sendiri. bukan orang lain. hehehe. amboi. gua ni kalau sekali hapdet blog tak ada unsur unsur lucah tak boleh agaknye ye.

ah sudah, perut gua da lapo. gua nak makan goreng pisang.





dfanheartcore

No comments: