05 February 2013

Sang Bakal Suami

Suatu masa dulu,
Pernah aku katakan.

Mungkin jika aku jatuh cinta
tidak akan sama lagi.
Ya, seperti sebelum ini.

... ternyata...

Silap!

Aku akur.
Akur dengan hati aku sendiri
Bagaimana untuk aku kata tidak pada yang satu ini?

Memang lain.
Memang tidak seperti yang lama
Tapi yang ini aku lagi suka
ya.
Lagi cinta.

...

Baring, duduk, diri, cangkung,
Walau dalam pelbagai posisi aku berteleku
Tiada apa yang bisa aku bikin lagi.
Hanya wajah dia dalam ingatan.

Dan, terasa,
tiada apa lagi yang aku pinginkan.
Selain dia.

...

Aku yakin.
kali ini tiada apa yang salah
melainkan yang salah itu Tuhan rahsiakan.
Fikirku, bila aku yakin,
Maka, itu adalah pasti.

Jadi, mengapa tidak?

_______________________________________________________________

Sayang,
berkata tidak itu tidak pernah terjadi
bila aku yakin jawabannya pasti

Iya...
Yakin itu Pasti




Soon to be completely mine : Muhammad Heikal bin Johan
Soon to be completely yours : Diffansina binti Rabu





No comments: