18 February 2012

LIFE dan LOVE.

Life dalam bahasa Inggeris.
Hidup dalam bahasa Melayu.

Love dalam bahasa Inggeris.
Cinta dalam bahasa Melayu.

Beza?

Cuba kau kira. berapa ramai yang akan kata,
"aku tak percaya cinta"
"aku da malas nak bercinta"
"aku tak suka bercinta"
"cinta?sucks"

Cuba kau kira pula. berapa ramai yang akan kata,
"aku tak percaya hidup"
"aku da malas nak hidup"
"aku tak suka hidup"
"hidup?sucks"

haa, nampak tak permainan dia kat situ?
walaumacam mana cilaka pun hidup kau, kau tetap akan hidup. kau tetap akan bernafas. kau tetap akan bergerak.
walaumacam mana sial pun hidup kau, kau tetap akan bangun, buat rutin harian, buat kerja kau.
jangan kau benci hidup. kecuali kau nekad, bunuh diri dan mampos.

tetapi cinta?
ramai yang akan menahan diri untuk bercinta dalam masa yang lama.
matilah kau cinta! mati! kemudian sampai masanya kau akan dapat nikmat cinta itu sendiri tanpa kau sedari.
ramai yang akan membenci cinta untuk jangka masa yang lama.
pergi jahanam lah kau cinta! pergi mampos! dan satu hari nanti, cinta itu sendiri yang akan datang melutut pada kau.

life and love.
life isnt bad.
life isnt sucks
same goes to love.
love isnt bad.
love isnt sucks
but, love would take much more longer for you to face it well. but life, you have/MUST to face it everyday. or else,
as i mentioned,
suicide and die.

faham tak?
tak faham lantak lah. gua malas nak terangkan.


dfanheartcore



No comments: