21 December 2010

Hanya Kerana Kerusi.

Kuala Lumpur, Bandar Metropolitan yang penuh dengan pancaroba dan propaganda dunia.


HARI PERTAMA.


"abang, bangun. hantar adik pergi larkin. umi suruh datang KL. cepat la. nanti sampai lambat."

sambil tengok cermin. duduk dalam bus je pun
bergaya gaya nak pergi mana.
umi suruh. terima kasih umi tercinta.
rebong sial. tak cukup tido.
terima kasih jugak lah mata.

"kau amek lah duit ni, pandai pandai lah"

sambil menghulur rm10.
aku dah bergaya ni. takkan nak jalan kaki tengahari buta naik carik cab transit ke Taman Johor untuk amek bus.
shits. ahh, buat bodoh sudah.
mulut orang kan. biarkan aja.

"adoii. segan pulak aku budak budak taman ni tengok. bergaya gaya jalan kaki jugak."

sambil jalan kaki
bawak beg dua. satu Pink, satu Leapord Print.
nasib baik tak berat.
shits lah. Earphone rosak.
kalau tak boleh cover line dengar mp3.
takpe. Plan B ada.
keluarkan handphone,
buat buat msg.
padahal tak ada credit.
naiss!

"mana teksi ni!"

sambil control comel tepi jalan.
padahal ketiak dah basah.
kepala lutut dah menggigil.
masa aku nak naik teksi masa tu lah kau tak ada.
silakak.

"mana pulak bus ni. semua ke bandar aja. bila nak ada ke larkin."

sambil control comel lagi.
tapi kali ni kat bustop.
ego. taknak duduk.
padahal lutut macam manusia bila baru keluar swimming pool.
menggigil.
padan muka kau dfan.

"Bus pukul 3 ke KL."

sambil terpanar.
siol la. sejam lagi.
tak apa lah. chill dulu.

"Biar tak cantik, Jangan sombong"

bodoh punya ulat ulat sampah masyarakat majmuk.
tapi Thanks jugak.
puji aku cantik.
aku memang sombong.
jadi? ada bulu hidung kau terbakar?
tak ada bukan?

"Double Cheese Burger 1set."

sambil makan, sambil tengok orang.
macam macam ragam. nak tergelak aku.

"Pom Pom Pom Pom"

sambil ada pakcik terlompat lompat.
ada orang main mercun dalam terminal.
tak ada sekolah ke bang?
kang buat nya ada makcik makcik yang ada heart attack?
dah satu hal lagi aku kene jadi saksi kejadian.
tak tau ke aku nak pergi KL?

"KL, kak? Teksi kak?"

sambil ulat ulat sampah masyarakat majmuk versi Bukit Jalil pulak.
aku naik tren lah. oldschool sikit!
padahal tak ada duit. haha.

"pergh! selamba je nyonya ni korek idong depan aku."

sambil nyonya tu kesat kat seluar dia.
bapak pengotor sial!
nak muntah. cover cover.
telan balik muntah aku. haha!

Tamat kisah hari Pertama.





HARI KEDUA.


"Student lah!"

sambil berlari lari anak ayam masuk kolej.
rushing.
kecoh punya guard.
dengan aku pakai baju kurung purple, pakai kasut Vans biru.
memang naiss!
bodoh. tak suka buat kerja rushing!

"Nak amek cheque"

sambil abang abang staff tu buat bodoh je dengan kedatangan aku.
babi betul.
ingat aku ni patung comel yang bernyawa ke?
datang situ semata mata untuk tunggu kau orang.
tak tau ke masa itu emas yang tak boleh digadai.
maknanya lagi mahal dari emas betul.

"Eh, ni kerusi sini lah!"

sambil aku cakap kat dia balik

"ak alah, pasal kerusi pun nak bergaduh."

sambil mamat dua ekor tu bengang kena sound dengan aku.
padan muka.
macam pantek.
padahal aku dah amek kerusi tu dulu.
lawa je aku susun.
dia bantai amek pulak masa aku nak duduk
kalau aku dah duduk tu, memang aku letup muka dia.
bodoh.
pasal kerusi pun kau nak gaduh dengan aku.
memang tak lah aku nak layan.
apa lah susah sangat jalan amek kerusi lain.


jangan kau ingat kau pakai koporat
aku tak boleh nak rembat.
aku memang perempuan
tapi aku bukan pondan.
kau jangan buat sesuka hati.
nanti makan diri.

style kan aku punye pantun 6 karat? eh, kerat.


Tamat kisah hari Kedua.





kau rileks one corner
aku pergi carik 16 kerusi untuk baling kat muka kau.










dfanheartcore.

No comments: